چطور می‌توان از سحر و جادو در امان ماند؟ باید و نبایدهای تعامل با کودکان چاق انتشار جزئیات جدید از پرونده دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای معصومه شکوری، ناظر داوری فینال لیگ قهرمانان زنان آسیا ماجرای مخفیانه زنان یک روستا که سوژه شد نگاهی به زندگی و خدمات مادر علم زنان و مامایی ایران ویدئو | فراخوان ثبت نام بیمه اجتماعی رایگان ویژه مادران صادر شد + لینک ثبت نام سرطان تخمدان؛ یکی از علل شایع مرگ و میر زنان نقش مهم ماما در کاهش مرگ و میر مادران و کودکان ویدئو | گفتگوی آزاد با دختران در خودرو ون پلیس زنان با ورزش در میانسالی می‌توانند سال‌های بدون فعالیت خود را جبران کنند چه عواملی در مشارکت سیاسی زنان نقش دارد؟ گذری بر تاریخ مامایی در ایران | قصه قابله روسی در مشهدِ یک قرن پیش ۱۵ هزار زوج مشهدی امسال در طرح «باهم» ثبت‌نام می‌شوند حواشی یک بازی و توهین به زنان کام همه را تلخ کرد | روز سیاه فوتبال سابقه شروع کاهش نرخ باروری به حدود دهه ۴۰ برمی‌گردد شاخصه‌های سبک زندگی مشترک از منظر امام صادق (ع) معرفی کتاب | حسنیه در دربار هارون، شرح مناظرات بانویی از شاگردان امام صادق(ع) بهره‌مندی بانوان زائر و مجاور از کارگاه‌های مشاوره آموزشی قرائت قرآن کریم چه کار کنیم فرزندمان چاق نشود؟
سرخط خبرها
رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی مشهد: زنان مشهدی نقش‌های مهمی در تاریخ ایفا کردند

رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی مشهد: زنان مشهدی نقش‌های مهمی در تاریخ ایفا کردند

  • کد خبر: ۲۰۲۵۵۰
  • ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد گفت: باید نگران باشیم که مبادا الگوی فرزندان ما از الگوی ایرانی تغییر کند. زن معاصر و زن قدیم ما دارای فرهنگ، هویت و تمدن است و می‌توانیم آن‌ها را الگوی دختران خود کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، فاطمه سلیمی در رویداد شهربانو از سلسله رویداد‌های هم‌آفرینی فیلمنامه مبتنی بر هویت «روایت شهر» که ظهر امروز با حضور ۴۰ بانوی هنرمند از مشهد و سایر نقاط کشور در مشهد آغاز به کار کرد، اظهار داشت: کاری که شما در حوزه رسانه آغاز کردید از موثرترین اقداماتی است که ما در دوره ششم شهری می‌توانیم به آن اشاره کنیم.

وی با اشاره به اینکه زنان نوغان، زنانی بودند که مهریه خود را بخشیدند تا بتوانند پیکر علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) را تشییع کنند، افزود: زنان مشهد از ابتدا در جریان‌‌سازی‌ها تاثیرگذار بودند و اگر در طول تاریخ به دنبال حرکت تاثیرگذار باشید زنان مشهدی نقش‌های مهمی را در طول تاریخ ایفا کردند. همچنین زنان تاثیرگذاری همچون بانو گوهرشاد،همچنین اولین بیمارستان به نام بیمارستان منتصریه و اولین مدرسه دخترانه با نام مدرسه فروغ در مشهد توسط بانوان مشهدی راه‌اندازی شد.

رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: ١٧ دی اولین جریان در زمینه انقلاب و راهپیمایی‌های زنان مشهد و ١٠ دی دختری جلوی درِ استانداری به شهادت رسید و ... . همه این‌ها نشان از وجود زنان موثر در تاریخ شهر مشهد است. تربیت مادران اثرگذاری ویژه‌ای بر روی مردان، نسل و جامعه دارد.

رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه متاسفانه مسئله امروز دختران ما مسئله هویتی است، ادامه داد: فرزندان ما الگو ندارند و کسی نبوده که زنان موفق را به آن‌ها معرفی کند. باید نگران باشیم که مبادا الگوی فرزندان ما از الگوی ایرانی تغییر کند. زن معاصر و زن قدیم ما دارای فرهنگ، هویت و تمدن است و می‌توانیم آن‌ها را الگوی دختران خود کنیم.

وی تصریح کرد: بخش بیوتکنولوژی دانشگاه فردوسی دارای بانوان مخترع و توانمند است. همچنین دختران ورزشکار در مشهد کم نداریم که می‌توانند الگو دختران ما باشند.

سلیمی تاکید کرد: براساس پژوهش‌های فرادستی مشهد می‌گویم که مشهد در حوزه گفتمانی و جریان‌سازی در حوزه زنان در طول تاریخ تاثیرگذار بوده، اما همیشه سعی کردند چهره مشهد و زن مشهدی را سیاه نشان دهند. رسانه خورشید نمونه موفقی از کار‌های ما بود که خبرنگاران کشور‌های دیگر در مشهد حضور داشتند و واقعیت‌های شهر مشهد را از نزدیک دیدند. آن‌ها حتی باور نداشتند که زنان ما سواد دارند. امنیت، تمیزی شهر، المان‌های شهری متناسب با مفاخر و فرهنگ و حضور زنان در دانشگاه‌ها آن‌ها را به وجد آورده بود.

وی با اشاره به تشکیل کمیسیون زنان و خانواده در مشهد گفت: وقتی وارد شورای ششم شدم، متوجه شدم در حوزه زنان خلأهایی وجود دارد لذا تصمیم گرفتیم کمیسیون بانوان و خانواده کشور را برای اولین بار در شهر مشهد راه‌اندازی کنیم و این کمیسیون بر روی برنامه‌های حوزه زنان تمرکز کرد. این الگویی شد که اکنون در بسیاری از شهر‌های ما این کمیسیون راه‌اندازی شود. باید اشاره کنم که اعتبار شهر تهران در حوزه زنان در سال گذشته ٢٠ میلیارد تومان بود که در شهر مشهد این اعتبار ٨٠ میلیارد تومان بود. امسال برای حوزه زنان ٣٨٠ میلیارد تومان اعتبار برای این کمیسیون درنظر گرفته‌ایم.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات خوبی که در این دوره توسط موسسه فرهنگی شهرآرا انجام شد برگزاری روایت شهر در حوزه‌های مختلف بود.

وی گفت: از بانوان این روایت خواهشمندم از مراکز رویش که مخصوص بانوان در حاشیه شهر است روایتگری داشته باشند. روایت‌های شما در جریان هویتی دختران مشهد تاثیرگذار است و این الگویی برای کشور‌های دیگر است و سبب می‌شود کشور‌های دیگر زنان موفق خود را معرفی کنند.

معرفی زنان توانمند الگو‌های شایسته‌ای برای دختران نسل امروز خواهد بود 

رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد در حاشیه رویداد شهربانو از سلسله روایداد‌های هم آفرینی فیلمنامه مبتنی بر هویت «روایت شهر» اظهار کرد: انشالله بتوانیم با معرفی زنان توانمند الگو‌های شایسته‌ای برای دختران نسل امروز که مادران فردای جامعه ما هستند، فراهم کنیم. 

فاطمه سلیمی افزود:  تاریخ مشهد از زنان نوغان آغاز شده است و قرار است این زنان روایت شوند. خوشبختانه مدیریت شهری همت ویژه‌ای برای اجرای این برنامه داشته است و جا دارد از مجموعه شهرآرا و شهرداری تشکر و قدردانی کنم.

وی افزود: انشالله بتوانیم با معرفی این زنان توانمند الگو‌های شایسته‌ای را برای دختران نسل امروز که مادران جامعه فردا ما هستند، فراهم کنیم. در این رویداد از شهر‌های مختلف شرکت کردند و ما به آن‌ها سفارش کردیم که این فرایند را برای زنان توامند شهر خود الگو کنند و امید داریم اتفاقات خوبی برای شهر مشهد بیفتد.

رویداد شهربانو که توسط موسسه فرهنگی شهرآرا برگزار می‌شود، رویدادی با هدف شناساندن سوژه‌های مرتبط با حوزه بانوان شهر مشهد به بانوان فعال عرصه آثار تصویری در تولید فیلمنامه است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.